Obserwatorzy

czwartek, 10 października 2013

Czapki niemowlęce (1)

Jak daje się zauważyć, mam tendencję do seryjnego tworzenia dzianin. Dziś - czapki niemowlęce. Rozmiar 0-3 miesiące, chociaż takie czapki można oczywiście robić w większych rozmiarach.
 
Czapka nr 1

Druty 3 mm; włóczka 100% wełny;

Wykonana z włóczki przeznaczonej dla niemowląt, podwójna nitka. Czapeczka robiona od góry, na okrągło; oczka dodawane w co drugim rzędzie do uzyskania pożądanej szerokości; nauszniki. Włóczki wystarczyło niemal na styk; z resztki powstał maleńki pomponik. Robiąc tę czapkę usiłowałam sobie przypomnieć czapkę z czasów mojego dzieciństwa, którą dawno temu zrobiła mi mama - opis pochodził z "Przyjaciółki". Wiem, że widziałam go gdzieś w zbiorach mojej mamy jeszcze kilka lat  temu, jednak teraz jest chyba nie do odnalezienia.

Czapka nr 2
 
 
Model "Sowa" - powszechnie znany - tu w miniaturze, czyli najmniejszy rozmiar. Włóczka to akryl "Kocurek". Szydełko Tulip 2,1 mm.
 
Czapka nr 3 i 4
 

Popielato-różowa to model najprostszy z pomponem; druty 3 mm. Różowa ze słonikiem zrobiona półsłupkami. Ot takie zwykłe czapeczki na wczesną jesień.

Czapka nr 1 i 2 zostały ocieplone od wewnątrz drugą warstwą dzianiny:

 

Po prostu nabrałam oczka na druty na lewej stronie czapki i zrobiłam "podszewkę" w postaci cieniutkiej czapeczki.

Tabela rozmiarów czapek (orientacyjnie)
 

18 komentarzy:

wilddzik pisze...

Śliczne cieplutkie i mięciutkie czapeczki, bardzo ładne kolorki :-)

k studio handmade pisze...

Śliczniutkie te czapeczki:)Ja też niedługo zacznę produkcję podobnych..:))))

Sztuka rękodzieła pisze...

Ale słodziutkie! W dzierganych czapkach właśnie to mnie zniechęca, że takie przewiewne. Podwójna warstwa dzianiny to dobre rozwiązanie, choć nie mam zielonego pojęcia jak to zrealizować...

Anonimowy pisze...

Faktycznie robisz tasmowo.Czapeczki sa sliczne i panienka bedzie zadowolona.
Antonino,kiedy to dziewcze przyjdzie na swiat? i

Pozdrawiam
Ewa

dwa magiczne koszyki pisze...

Piękne są te czapeczki, słodkie:) Pozdrawiam

wieczka pisze...

bardzo słodka ta pierwsza taka cukierkowo- landrynkowa
sówka też super

pozdrawiam

3nereida pisze...

Piękne te czapki przemyślane i perfekcyjnie wykonane .Różowe obie mnie kupiły.

nuta pisze...

cudowne czapusie, fantastyczne kolorki!!!!!!!!!!!

ninkaw pisze...

dzięki przepiękne za udostępnienie tabeli
pozdrawiam

evejank.blogspot.com pisze...

Śliczne czapeczki :)

Joanna pisze...

Przecudne i słodkie czapeczki :) Pozdrawiam

Urszula97 pisze...

ale słodziaki, mała panienka w śliczności ubrana będzie.

Anonimowy pisze...

bardzo mi się podobają czapeczki są piękne czy mogłabym poprosić o opis mam wnusię 6 miesięcy i chciałabym jej zrobić.Pozdrawiam krysiaprokopowicz@wp.pl

Antonina pisze...

Opis jednej czapki jest tu:
http://uantoniny.blogspot.com/2013/11/czapka-dziecieca-opis-wykonania.html

Anonimowy pisze...

Piękne czapki, znalazłam Pani stronę szukając inspiracji na czapki dla moich maluchów. Mam pytanie, czy ocieplenie czapki wewnątrz wykonuje Pani jako całość z czapką czy później nabiera Pani oczka osobno i dorabia? A może wykonuje Pani całkiem osobno, a później doszywa?

Antonina pisze...

Nabrałam oczka po zrobieniu czapki i zrobiłam drugą z cieniutkiej włóczki.

qbanamama.pl pisze...

Czapeczki niemowlęce są bardzo urocze. Sklepy oferują przeróżne kształty i kolory, jednak warto pamiętać, że tego typu cześć ubranka ma przede wszystkim chronić główkę przed utratą ciepła.

MoreGreenWool pisze...

Piękne czapki! Ja niestety nie potrafię robić takich rzeczy, więc kupuje gotowe wełniane czapki i szale dla mojej córki. Mam wtedy pewność, że nie będzie jej zimno w chłodne dni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails